Menu
Deprecated: Non-static method JSite::getMenu() should not be called statically in /var/www/virtual/bioholmi.hu/htdocs/components/com_k2/router.php on line 17 Deprecated: Non-static method JApplication::getMenu() should not be called statically in /var/www/virtual/bioholmi.hu/htdocs/includes/application.php on line 539
A+ A A-
Deprecated: Non-static method JSite::getMenu() should not be called statically in /var/www/virtual/bioholmi.hu/htdocs/templates/gk_gamenews/lib/framework/helper.layout.php on line 111 Deprecated: Non-static method JApplication::getMenu() should not be called statically in /var/www/virtual/bioholmi.hu/htdocs/includes/application.php on line 539 Deprecated: Non-static method JSite::getMenu() should not be called statically in /var/www/virtual/bioholmi.hu/htdocs/templates/gk_gamenews/lib/framework/helper.layout.php on line 111 Deprecated: Non-static method JApplication::getMenu() should not be called statically in /var/www/virtual/bioholmi.hu/htdocs/includes/application.php on line 539
Wednesday, 20 February 2013 01:41

A német bioforgalom 6%-kal nőtt 2012-ben és meghaladta a hétmilliárd eurót. Az adatot Alexander Gerber, a BÖLW (az ökológiai élelmiszerkereskedelmi szövetség) elnöke nyilatkozta a Biofach során.

Tuesday, 19 February 2013 07:55

Forrás: AIAB
A milánói általános iskolákat 50tonna bio naranccsal látja el az a cég (Milano Ristorazione), amely megállapodást kötött az ottani biokultúrával (GaranziaAIAB Italia) és amely mintegy 80.000 adag ételt szállít naponta az iskoláknak. Februárban 400 iskola

Sunday, 10 March 2013 18:11

by Krzysztof Jończyk

Bár Lengyelországban a bioélelmiszerek népszerűsége nőttön nő, a termékelőállítóknak még mindig nem egyszerű a fogyasztók érdeklődését felkelteniük termékeik iránt. Éppen ezért a bioélelmiszerek népszerűsítésére kelet-Lengyelországban  klasztert (gazdasági hálózat) hoztak létre.

A kaliforniai szilikon völgy analógiájára „Bioélelmiszer völgy” néven létrehozták Lengyelországban az első „klasztert”, amely egyesíti az érintetteket a bioélelmiszerek promóciója és fejlesztése terén.

A klaszter földrajzi koncentrációban fogja össze a szóbajöhető szereplőket: termelő cégeket, specializált forgalmazókat, szolgáltatókat, a kapcsolódó területeken mozgó kereskedőket, intézményeket, pl. egyetemeket, kutató –és sztenderd alkotó szervezeteket valamint kereskedelmi egyesületeket.
A Bioélelmiszer völgy klaszter ösztönzi a biogazdálkodásban érintett kutatóintézeteket, vállalkozásokat, szervezeteket, hogy szorosan működjenek együtt azokkal a vállalkozásokkal, amelyek a bioélelmiszereket előállítják, feldolgozzák, vagy éppen célba juttatják. A klaszter prioritásai közé tartoznak többek között: a résztvevő szereplők közötti versenyképesség növelése, az innováció támogatása, melynek segítségével növelhető lenne az előállított termékek mennyisége, valamint a szektoron belüli munkahelyek száma.

A klaszter létrehozott egy geo-portál weboldalt, melynek segítségével helyi információk érhetők el az adott térség biogazdálkodási, telekommunikációs szolgáltatási rendszereiről annak érdekében, hogy a felhasználók minél egyszerűbben juthassanak termelési információkhoz, tényekhez, adatokhoz, melyek a bioélelmiszerek feldolgozásához, marketingjéhez kapcsolódnak.

A Bioélelmiszer völgy tagjai rendszeresen részt vesznek a legfontosabb kereskedelmi eseményeken, melyek a bioélelmiszerek promócióját jelentik, akár belföldön, akár külföldön. (NaturaFood, Organic Marketing Forum, Polagra Food, Biofach Nürnberg). Az üzleti misszió és a külföldi kereskedelmi események útja egyenesen vezetett olyan exportszerződésekhez, mint amelyeket a Podlasie régióból származó sękacz kekszek, a felvágottak, a tönköly vagy a tökmag értékesítése jelentett.

Köszönet a két éve a klaszterben szereplő vállalatok és intézmények együttműködéséért, melynek következtében 13 új termék született –pl. a ginzenges lenmagolaj – és 26 új innovatív megoldás került alkalmazásra a termelés és értékesítés területén. A cégek egyike, amely maga érlelt sonkákat készít, új technológiai elemként savót alkalmaz a húsfeldolgozás során fertőtlenítőszerként. Vagy a másik vállalkozó, aki új mikrocsapos dobozokba tölti gyümölcsleveit.

Rendszeres időközönként a Bioélelmiszer völgy klaszter a fogyasztók számára is rendez oktatási és promóciós találkozókat. Az üzleti klaszter segíti továbbá a termelőket, hogy megtalálják és orvosolják az esetlegesen fellépő hibákat. A különféle területeken dolgozó biotermék előállító vállalkozások rendkívüli módon igénylik a laboratóriumi háttér segítséget. Közreműködésükkel új innovatív technológiák kifejlesztése és új receptek kidolgozása válik lehetővé.

A Bioélelmiszer völgy tagjai számára a legfőbb kihívás a termékek minőségének javítása: a fagyasztott, vagy éppen fagyasztva szárított nyers, illetve késztermékek jobb eltarthatósága; a természetes tartósítás kérdése, a termékek színezése, ízesítése, vagy a gyorsan lebomló komposztálható csomagolóanyagok.

A Bioélelmiszer völgy-höz tartozó vállalkozások így az export piacokon is bátran megjelenhetnek ökológiai módon előállított, szépen csomagolt, kitűnő, tápláló termékeikkel.
A Bioélelmiszer völgy honlapja itt tekinthető meg.

Friday, 18 January 2013 15:42

Forrás: Organic Denmark

300 gasztro és catering vállalkozás büszkélkedhet bioélelmiszer logo-val Dániában. A szerkezeti megoszlás a következő: vállalati éttermek (kantin) 32%, intézményi formák (kórházak, szanatóriumok, óvodák, iskolák) 33%, éttermek, szállodák 16%.

234 cég kapott bronz jelölést (a felszolgált ételek 30-60%-a biominőségű), 68-an ezüstfokozatúak (60-90% bio részaránnyal) és 41-en viselhetik a kitüntető aranydiplomát (90-100% bio minőségnek köszönhetően). Az előbb felsorolt kitüntető jelölések a Február 24-27 között megtartandó Koppenhágai Élelmiszervásár során a figyelem középpontjába kerültek, hiszen az okleveleket Mette Gjerskov élelmiszeripari miniszter itt fogja személyesen átadni.

A kantinok, éttermek és intézmények bio vásárlásai megduplázódtak az elmúlt három évben, a 2009-es 61millió € értékről a 2012-es 123millió € értékre növekedvén. (A jobb megértés érdekében euróban adtuk meg a forgalmi adatokat). A számok a tizenöt legnagyobb dán „food-service” nagykereskedés közlései nyomán kerültek a statisztikákba, melyet az Organic Denmark tapasztalati becslésekkel egészített ki a hiányzó adatok esetén. A dán kormány elhatározta, hogy 2020-ra a közétkeztetésben el kell érni a 60%-os bio részarányt!

Tuesday, 15 January 2013 17:37

Korábbi híradásunkban feltettük a „biominősítés” menüpontba a legfontosabb európai bio ellenőrző szervezetek elérhetőségét azzal a céllal, hogy azon keresztül győződjenek meg egy-egy gyártó, forgalmazó biominősítésének érvényességéről.
Január elseje óta felesleges az ilyen mélységű kutakodás. Jogszabály kötelezi ugyanis az ellenőrző szervezeteket az általuk tanúsított vállalkozások tanúsítványainak közzétételére.

Tuesday, 15 January 2013 06:15

Forrás: Forbes

Az AquAdvantage lazac, melyet az AquaBounty Technologies fejlesztett ki Massachusetts államban végül is az atlanti lazac génmanipulált változata, melybe a Chinook lazac növekedési hormonját ültették be azzal a céllal, hogy sokkal hamarabb elérje a felnőttkori súlyát. Két évvel ezelőtt az amerikai élelmiszeripari hatóság, az FDA kijelentette,

Monday, 14 January 2013 21:38

Forrás: EkoConnect

A politikai helyzet, a történelem és más tényezők hasonlósága ellenére akad némi különbözőség a három szomszédos ország biogazdálkodásában, a feldolgozásban vagy éppen a bio piac sajátosságaiban – az EkoConnect riportja szerint. A biora átállított területek aránya is különböző: míg Litvániában 5,2%, Lettországban 9,2% addig Észtországban már 12,8%. A terület nagysága 2011-ben Litvániában 99,410 ha, Lettországban 130,0259 ha, Észtországban 101,906 ha volt. A bioterületek kétharmada Észtországban legelő, míg Lettországban ez az arány 40%, Litvániában pedig csupán 21%. Ez alapvetően a klíma és talajadottságok különbözőségére vezethető vissza, de más tényezők is befolyásolják, pl.

Sunday, 13 January 2013 20:45

Ropogós, sós, zsíros: a németek imádják a krumplicsipszet. Szilveszterre mégsem nyúltak tömegesen a biocsipszek után a boltokban. Egy felmérés szerint a bio verzió gyengén szerepelt a megmérettetésen.
Forrás: Wirtschaftswoche Online

Sunday, 13 January 2013 17:39

Forrás: AssoBio
A zöldség-gyümölcs szektor teljes vezetői testülete részt vett az olasz kereskedelmi szakújság, az „Il Sole 24 „ főhadiszállásán Milánóban, ahol a Mark Up nevű magazin bemutatta a Zöldség-gyümölcs piac összefoglalója 2012-es évi kiadását. A kiadvány fő témája a „Fenntarthatóság, mint a zöldség-gyümölcs szektor új modellje” volt, felölelve a környezetvédelmi, gazdasági és szociális kérdések szinte teljes körét. A rendezvényt Roberto Della Casa (Bolognai Egyetem) szervezte. Az előadók között megtaláljuk Sergio Marini-t a legnagyobb olasz gazdaszövetség elnökét, a nemzeti egyesületek legjavát valamint Mario Catania-t az olasz mezőgazdasági minisztert.

Wednesday, 09 January 2013 05:10

Kinek a kezében van Amerika bio struktúrája?

 

 

 

Page 5 of 9